lørdag 5. juni 2010

jeg har sett en del på plantegninger for å få inspirasjon. har sett en del på de norske ferdighus-tegningene, men syns det meste er for likt, og lite praktisk i forhold til våre ønsker og behov.

våre behov/krav er 4 soverom, gjerne 5(ett voksenrom, to barnerom, gjesterom samt kontor/hobby/lekerom/elelr lignende)
stort kjøkken/allrom med steinpeis og spisekrok (kjøkken med øy)
spisestue
stue(mulighet til å gjøre denne om til soverom, mtp livsløpsstandard)
vaskerom med egen inngang

siden jeg ikke fant det jeg ønsket av planløsning, lette jeg på amerikanske sider og fant mye fint, mye praktisk, mye unødvendig og mye å velge i! og det beste av alt var at jeg falt pladask for en enkel og realistisk planløsning som hadde alt vi ønsket oss, og enda mer! jeg synes ikke fasaden var så veldig vakker, litt unødvendige detaljer som ikke talte godt for huset i de materialene det var vist med. (fasaden er heller ikke slik jag vil ha den på disse bildene, men jeg har ikke lært å bruke programmet ordentlig enda..)

jeg tok saken i egne hender og tegnet om litt, enklere rommindeling i 2.etg. samt at jeg utvidet vaskerommet, og tegnet inn to boder og teknisk rom i garasjen.

her er plantegningene vi ønsker å gå ut ifra:








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar