vie r en familie på to voksne og en baby, med hund. vi bor for tiden i en sentrumsleilighet på sunnmøre. her har vi bodd i snart to år, og ser nå at det begynder å bli trangt på 85kvadrat uten mulighet til å være ute! savner en veranda, ja!
vi har flere alternativer når det gjelder bolig videre, og jeg tenkte jeg skulle lufte dem her, for å ha noe å se tilbake på.
alternativ 1. er å bytte leiligheten i et flott hus fra 60-tallet på fin, flat tomt i eldre byggefelt, som krever mer eller mindre total renovering.
alternativ 2. er å skille ut en tomt fra familiens småbruk for å bygge nytt ved siden av de byggningene som er satt opp i dag.
alternativ 3. er å kjøpe et nydelig lite småbruk, rive det nåværende huset(gårdshus fra slutten av 1800-tallet) for å bygge nytt.
vi har kommet frem til mange fordeler og ulemper med alle alternativene, og ser derfor på pris for å bygge det huset vi ønsker oss. dette for å avgjøre hvor aktuellt det er å bygge nytt, fremfor å renovere... samt kostnadene for å drive de forskjellige husholdningene, og vedlikehold og praktisk utførelse..
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar