lørdag 5. juni 2010

vie r en familie på to voksne og en baby, med hund. vi bor for tiden i en sentrumsleilighet på sunnmøre. her har vi bodd i snart to år, og ser nå at det begynder å bli trangt på 85kvadrat uten mulighet til å være ute! savner en veranda, ja!

vi har flere alternativer når det gjelder bolig videre, og jeg tenkte jeg skulle lufte dem her, for å ha noe å se tilbake på.

alternativ 1. er å bytte leiligheten i et flott hus fra 60-tallet på fin, flat tomt i eldre byggefelt, som krever mer eller mindre total renovering.

alternativ 2. er å skille ut en tomt fra familiens småbruk for å bygge nytt ved siden av de byggningene som er satt opp i dag.

alternativ 3. er å kjøpe et nydelig lite småbruk, rive det nåværende huset(gårdshus fra slutten av 1800-tallet) for å bygge nytt.


vi har kommet frem til mange fordeler og ulemper med alle alternativene, og ser derfor på pris for å bygge det huset vi ønsker oss. dette for å avgjøre hvor aktuellt det er å bygge nytt, fremfor å renovere... samt kostnadene for å drive de forskjellige husholdningene, og vedlikehold og praktisk utførelse..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar